9

علی افراشته کارشناس حوزه فروش فراورده های نفتی  دولت با مردم شفاف وصادقانه در مورد بهای تمام شده ی سوخت صحبت کند

  • کد خبر : 3795
  • 22 مرداد 1402 - 1:39
علی افراشته کارشناس حوزه فروش فراورده های نفتی   دولت با مردم شفاف وصادقانه در مورد بهای تمام شده ی سوخت صحبت کند

علی افراشته کارشناس حوزه فروش فراورده های نفتی تیتر خوزستان ؛دولت با مردم شفاف وصادقانه در مورد بهای تمام شده ی سوخت صحبت کند دولت در آغاز سومین سال شروع به کار خود روزهای سختی را برای کنترل ‌تورم و کاهش آن پشت سر میگذارد و دغدغه اصلی کابینه و شخص اقای رئیس جمهور رئیسی […]

علی افراشته کارشناس حوزه فروش فراورده های نفتی

تیتر خوزستان ؛دولت با مردم شفاف وصادقانه در مورد بهای تمام شده ی سوخت صحبت کند

دولت در آغاز سومین سال شروع به کار خود روزهای سختی را برای کنترل ‌تورم و کاهش آن پشت سر میگذارد و دغدغه اصلی کابینه و شخص اقای رئیس جمهور رئیسی فشار کمتر برمردم بوده و برای انجام این مهم روش های مختلفی را از نرخ گذاری ارز تا نرخ گذاری های دستوری و توافقی امتحان کرده و شبانه روز در حال تلاش هستند،اما بنظر بنده که قریب به دو دهه در بخش خدمات سوخت (جایگاه سوخت) مشغول فعالیت بوده ام و بخاطر علاقه به این شغل همیشه نرخ ،عرضه وتقاضا وقیمت های تمام شده را درسالیان گذشته تحقیق وپژوهش کردم و چندین جلسه در تهران با مسؤلین امر نیز بیان عرض کردیم که نرخ سوخت قبل از وقوع فاجعه تصمیم گیری شود ،

اما ازانجایی که مسولین محترم دستگاه های اجرایی کشور ما ،همیشه خود را درهرچیزی متخصص دانسته و هیچگونه انعطافی نشان نمیدهند و به مشاوره های امثال بنده که کف جامعه انجام وظیفه کرده و از زیر و بم این شغل باخبر هستیم توجهی ننموده اند؛

نتیجه این است که به فروش روزانه ۱۲۰میلیون لیتر بنزین رسیده ایم!

اگه در لیتری ۱۰ هزار تومان ضرب کنیم، ارقام نجومی به دست می آید که میتوان یکی ازدلایل اصلی بی ارزش بودن و شدن پول ملی را متوجه شویم..

 

روزانه هزارو دویست میلیارد تومان و سالانه حدود ۴۳۸هزار میلیارد تومان!

این یعنی مرگ مغزی اقتصاد یک کشور

اگر سیاست درمورد سوخت به همین منوال پیش برود دولت اجناس دیگر را گران میکند تا بتواند کسری پول بنزین را جبران کند و تاکی بتواند این فاجعه ادامه دارد را خدا داند..

فاجعه بعدی درمورد سوخت نفت وگاز (گازوییل) بوده که هزینه تنها حمل هر ۱ لیتر از پالایشگاه اراک به استان های دیگر بیش از ششصد تومان بوده درحالی که هزینه فروش این نوع فراورده تنها سیصد تومان می باشد..

هزینه تولید و پخش هر لیتر گازوییل حدود شش هزار تومان بوده و بعد از اخرین افزایش نرخ در سال ۹۸ هیچگونه افزایش قیمتی نداشتیم و درصورت ادامه فروش بااین نرخ مطمئنن دولت راه سختی را پیش رو‌خواهد داشت ،

تصمیم های اشتباه مسولین دولت قبل در نرخ گذاری سوخت دولت فعلی و‌کشور را در وضعیتی قراره داده که حتما باید قیمت سوخت را جایی برساند که حداکثر در سه سال به قیمت بهای تمام شده برساند و موازنه برقرار گردد و این ضرر که گریبان دولت را گرفته ادامه پیدا نکند.

اما ازطرف دیگر وقتی وضعیت اقتصادی واحتماعی را نگاهی بندازیم میبینیم که جامعه توان پذیرش حتی افزایش پنجاه درصدی قیمت فراورده های نفتی را نداشته و این ریسک بزرگ را دولت فعلی نیز به جان نخریده است پیشنهاد اینجانب به مسولان محترم امر اینست که صادقانه و کارشناسانه در رسانه های ملی شرایط برای برای مردم توضیح دهید و سپس تصمیم کنید که مبادا مثل سال ۹۸ و حرف اقای روحانی که از بی اطلاعی گفتند و بی احترامی بزرگی به مردم شد تکرار شود.عای

دوسدار این کشور ،نظام و ملت شریف ونجیب ایران : علی افراشته

لینک کوتاه : https://titrkhuzestan.ir/?p=3795

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.