سرخط خبرها

مجری برتر استان خوزستان انتخاب شد پروژه‌های نیمه‌تمام و جاده‌های ناایمن خودجوش شدن مردم و معلمان شهرستان ایذه برای ترمیم های جاده ای جلسه ستاد فنی سرشماری کشاورزی با حضور رییس تعاونی‌روستایی شهرستان ایذه ومدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ایذه واعضای ستادبرگزارشد محمد شریعتمداری، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد ایذه به عنوان موزه رو باز معروف است شهرستان ایذه در انتظار جذب سرمایه گذاری گردشگر اعتبار شرکت ابزار‌گستر غرب تنوع و‌کیفیت محصولات، قیمت تمام شده و خدمات پس از فروش حال بد جاده‌های روستایی شهرستان ایذه از عدم رسیدگی راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان ایذه عنوان قصه پر غصه‌ای که انگار تمامی ندارد برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی شهرستان ایذه در مناطق کم برخوردار و صعب العبور بخش سوسن شرقی بمناسبت فرا رسیدن هفته بسیج از سرگیری عملیات بدنه سازی بازار تاریخی امام خمینی (ره) اهواز توان داخلی کیفیت جهانی؛ شرکت دزنوین صنعت چهارمین تولیدکننده سیستم های ماهواره ای GPS در جهان

27
به بهانه سفر رییس جمهور به خوزستان

 مطالبه گری مردم شهرستان های ایذه و دزپارت به بهانه سفر رئیس جمهور به خوزستان وعده های که هنوز محقق نشده اند/حوزه راه  راهداری و راه شهرسازی در ایذه نیاز مند تغییرات اساسی و زیر ساختی دارد

  • کد خبر : 2888
  • 23 فروردین 1402 - 1:28
 مطالبه گری مردم شهرستان های ایذه و دزپارت به بهانه سفر رئیس جمهور به خوزستان وعده های که هنوز محقق نشده اند/حوزه راه  راهداری و راه شهرسازی در ایذه نیاز مند تغییرات اساسی و زیر ساختی دارد
شهرستان ایذه باتوجه به شرایط جغرافیایی و حوزه راه نیازمند یک مدیرقوی و توانمندو آشنا به حوزه کاری اداره راه راهدای و راه شهرسازی می باشد

به گزارش پایگاه خبری تیتر خوزستان به نقل از خبرنگار رسانه ی نوشت :از کارون چهار که دروازه ورود به استان خوزستان است جاده های قبل از آن را که مشاهده می کنیم جاده های با استاندارهای خوب و دو بانده بودند جاده را باتوجه به پوشش منطقه و مناظر زیبایی را که میبینم رانندگی ایمنی را تجربه می کنیم و وجود کیفیت آسفالت جاده محیط رانندگی را دو چندان جذاب می کند ولی به دروازه خوزستان که می رسیم تازه به مشکلات جاده و ضعف مسئولین منطقه پی می بریم که در این باره کم کاری کرده اند و با جاده های با چاله های فراوان و موج دار و تک بانده بودن که حوادثی بسیار زیادی را در بر دارند می رسیم که چرا نمایندگان استان این را مطالبه نمی کنند و چرای دیگر که مسئولین آن را جز الویت های خودشان قرار نمی دهندو به این معظل پایان نمی دهند

یکی از هموطنان ساکن شهرستان ایذه می گوید دیگراز ضعف اداره راه و راهدای و شهرسازی شهرستان ایذه اینقدر مطالبه گری کردیم و مسئولان رسیدگی به این موضوعات نکرده امیدی به آنها نداریم امیدورایم که رسانه ها صدای ما را به گوش رئیس جمهور و دستگاه قوه قضاییه برسانند و به این موضوع ورود کنند

شهرستان ايذه واقع در شمال شرق استان خوزستان از ديرباز به عنوان دروازه استان و يکي از ترانزيتي ترين شهرهاي جنوب کشور شناخته شده که روزانه دهه ها تريلر، اتوبوس و سواري از جاده هاي حد فاصل اين شهر با اصفهان ، يزد، شهرهاي چهارمحال و بختياري و لرستان تردد مي کنند. مسيري که تاکنون بستر رخداد وقايع تلخ و ناگواري چون واژگون شدن اتوبوس کاروان راهيان ديار نور و اردوهاي دانش آموزي و دانشجويان بوده و افرادي بسياري را به کام مرگ کشانده است. با اين حال هر سال بنا به دلايلي نامعلوم از ليست اولويت هاي اداره راه و شهرسازي شهرستان و استان خوزستان جا مي ماند و روز به روز بر امار مرگ و مير در جاده هاي ايذه افزوده مي شود.

تردد بسیار زیاد تریلرهای حامل مواد نفتی، پتروشیمی، فولاد، کشاورزی و… و حجم بالای اتوبوس‌های مسافربری بین استانی باعث شده است که محورهای ایذه-دهدز-لردگان همواره جز پرترددترین و شلوغ‌ترین محورهای کشور به حساب بیایند.

محور ایذه به سمت دزپارت و چهارمحال بختیاری به دلیل تردد زیاد و عرض کم جاده، همواره محل تصادفات بسیار زیادی است.

این محور یکی از محورهای خروجی استان خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری و اصفهان است که اهمیت زیادی دارد و به‌عنوان یکی از شاهراه‌های اصلی کشور شناخته که سه استان را به هم ارتباط می دهد و عمده جاده جنوب کشور به مرکز کشور راه اساسی دارد

روزانه شاهد ترافیک‌های سنگین در این محور و بروز سوانح رانندگی هستیم و سالانه تعداد زیادی از همشهریان ایذه‌ای و دزپارتی در این محور جان خود را از دست می‌دهند و با توجه به مسیر پر پیچ و خم افرادی که در این محور دچار سانحه می‌شوند به دلیل دیر رسیدن به مراکز درمانی قربانی این محور کوهستانی می‌شوند.

گواه ديگري بر کم کاري مسئولان

در طي سالهاي اخير نه تنها اقدام موثري در انجام اصلاحات و رفع نقاط حادثه خيز جاده هاي ايذه با توجه به اهمیت جاده مهم و استراتژی به استانهاي همجوار  به طور کامل صورت نگرفته   ، بلکه اداره راه و شهرسازي  و راه راهداری اين شهرستان در حل رفع مشکلات همه ساله شاهد تصادفات بسياري است ساخت پل زیزر گذر  براي افزايش ايمني اين مسير در دستور کار قرار گرفت. اما بعد از گذشت چندین سال هنوز وارد فاز های اجرایی و بهره برداری قرار نگرفته است و همه ساله شاهد تصادفات در این محیط ها می شویم و عزیزان زیادی را در این راه از دست می دهیم

 

یکی از رانندگان به خبرنگار پی نوشت می گوید :ناایمن بودن این مسیر و نبود حفاظ در برخی از نقاط، رانندگی در این مسیر به سخت‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود و به قاطعیت می‌توان گفت که این محور خطرناک‌ترین مسیر کشور است.

محور ارتباطی ایذه به دزپارت با توجه به  کوهستانی بودن که در نوع خود یک جاده خاص و کم نظیر است با تردد بسیار سنگین و تردد بسیار بالا همراه است. و این جاده به خاطر دو بانده نبودن باعث ترافیک سنگین و حوادثی متعدد و خطرناک را همیشه شاهد هستیم

باتوجه به حجم تردد و ترانزیتی بودن جاده در منطقه و جاده و دوبانده نبودن جاده نیازمند است هرچه سریعتر  پروژه های در دستور کار سرعت ببخشند تا دیگر در این جاده ها شاهد از بین رفتن عزیزان و هموطنان خود نباشیم

یکی دیگر از شهروندان ایذه‌ای با ابراز گلایه از وضعت آسفالت درون و برون شهری ایذه آن‌هم در  سال نو که نمودی از ظرفیت‌های این شهرستان باید به نمایش گذاشته شود اظهار کرد: بدون شک جاده از نخستین عوامل توجه گردشگران به ظرفیت های یک منطقه و گامی مهم برای معرفی آن از طریق این افراد به دیگران خواهد بود.

وی افزود: هرچه راه دسترسی به یک منطقه و شهرستان حتی با داشتن غنی‌ترین و منحصر به فردترین آثار در حوزه‌های جذب گردشگر سخت و بد باشد قطعا در حصول نتیجه تاثیر جدی و موثری را خواهد داشت و می‌تواند بازخورد منفی را در پی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://titrkhuzestan.ir/?p=2888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.